Care sunt cele 4 datorii mai puţin cunoscute ale antreprenoriatului şi cum să le achiţi

Barierele financiare nu sunt singurele obstacole pe care trebuie să le depăşeşti în afacerea ta. Faptul că îţi trăieşti visul, aduce cu sine poveri emoţionale şi sociale. Pe parcursul drumului tău, te vei confrunta cu o serie de “datorii” , mai puţin cunoscute, pe care va trebui să le plăteşti pentru a creşte, a obţine succes şi a-ţi susţine brand-ul.

În ciuda existenţei acestor datorii, care nu sunt doar emoţionale şi sociale, dar şi fizice, creative şi spirituale, vei auzi rareori că sunt descrise ca fiind echivalente cu datoriile financiare. Totuşi, acestea sunt cele patru pe care vei dori să le achiţi cât mai curând posibil, pentru a atinge mai repede rezultate durabile pentru afacerea ta.

  1. Singurătatea

Antreprenorii au un angajament unic şi special legat de rigurozitatea afacerii lor. Datorită devotamentului nostru, există o anumită distanţă pe care o menţinem faţă de colegi, prieteni şi chiar familie. Chiar lucrurile pe care le facem doar pentru a supravieţui şi a prospera în afaceri sunt acelea care, mai mult ca sigur , le-ar da partenerilor noştri o anxietate serioasă. De aceea, le ţinem pentru noi.

Oricât de mult ne-am dori să fim apreciaţi pentru munca grea pe care am depus-o cu scopul de a crea o experinţă inovatoare, aceasta, câteodată, rămâne neobservată. Şi oricât de mult ne-ar plăcea să împărtăşim aceste detalii complicate ale sistemelor noastre “pas cu pas”, alţii rar înţeleg.

Asta nu înseamnă că nu trebuie să le împărtăşim. Vă rog să o faceţi şi faceţi-o des şi cu entuziasm, dar să nu fiţi surprinşi dacă primiţi în schimb priviri inexpresive şi încuvinţări false de simpatie. Alte persoane nu înţeleg şi chiar dacă o fac, cât de mult îşi doresc cu adevărat să audă despre asta?

Gândiţi-vă la acele momente în care ambiţia noastră, puterea şi energia ne conduc înspre o trecere progresivă spre succes, înspre o poftă de relaţionare, un strigăt intern pentru comunitate. Nu înveţi despre datoria singurătăţii într-o şcoală britanică sau în orice alt program despre care ai mai auzit, dar asta nu înseamnă că singurătatea trebuie să te doboare.

Aşa că, ocupă-te de ea. Caută grupuri care reunesc indivizi cu aceleaşi scopuri. Găseşte profesionişti care îşi perfecţionează abilităţile, care fac schimb de cunoştinţe, de experinţe şi care tind spre îndeplinirea obiectivelor. Şi mai important, investeşte timp pentru a crea relaţii profunde şi importante cu aceste grupuri.

Conectează-te îndeajuns încât să ţi se pară confortabil să-ţi  împartăşeşti sentimentele de stres, anxietate sau singurătate. Îţi vei da seama că există persoane care te vor înţelege.

  1. Auto-promovarea

Marketing-ul şi promovarea sunt necesare pentru a avea o afacere de succes. Cu toate acestea, vremurile s-au schimbat, iar în acest timp internetul a creat competiţia globală, “zgomotul” publicităţii aparent fără sfârşit şi abundenţa de opţiuni de consum. Toate acestea pot bloca procesul decizional al clienţilor voştri şi pot încetini procesul de vânzare.

Acesta este motivul pentru care auto-promovarea şi vizibilitatea sunt chiar şi mai importante. Succesul tău vine din felul în care împărtăşeşti povestea brand-ului şi din felul în care expui noile şi unicele oportunităţi prin care clientul tău îşi poate safisface nevoile. Cel mai important, auto-promovarea nu este despre tine, ci despre felul în care ceea ce faci îi poate ajuta pe consumatori.

Cele mai multe dintre brandurile importante au început datorită pasiunii acestora de a-i ajuta pe ceilalţi, dorinţei de a face o schimbare în comunitate sau lupta pentru o anumită cauză.

Auto-promovarea printr-un mesaj clar, motivant, a fost întotdeauna un lucru bun. Aceasta defineşte strategic cine sunteţi, ce faceţi, de ce o faceţi şi cum i-aţi putea ajuta pe ceilalţi să se schimbe, să crească şi să aibă succes. Fă bine acest lucru şi vei construi un pod puternic de încredere între brand-ul şi audienţa ta.

  1. Răbdarea

Gestionarea mentalităţii tale este foarte importantă. Cu toţii am auzit sute de mesaje de marketing despre cum poţi să constuieşti o afacere în numai 90 de zile sau cum să dezvolţi un produs profitabil în mai puţin de o săptămână. În ciuda faptului că aceste obiective ar fi posibile, nu deveni prea prins în cât de repede ai termina lucrurile. Aceasta este mentalitatea care distruge productivitatea şi progresul.

Da, este simplu să te gândeşti că pentru a câştiga trebuie doar să îţi croieşti drumul spre succes. Toţi vrem să câştigăm rapid.

Cu toate acestea, dacă te grăbeşti în drumul spre victorie, îţi vei găsi rapid afacerea plină de prea mulţi angajaţi distraşi.

Potrivit raportului întocmit de Deloitte’s Global Human Capital Trends, până la 75 la sută din intervievaţi au recunoscut că au avut la un moment dat “copleşitor de mulţi angajaţi”.

În ciuda faptului că avem parte de o cultură modernă de afaceri, care este obsedată de a “ţine pasul”, poţi găsi confort şi avantaje în încetinire. Într-un studiu a 343 de companii, cei care au “încetinit pentru a accelera” , au spus că şi-au îmbunătăţit liniile superioare şi inferioare, având o creştere de 40 la sută a vânzărilor şi de 52 la sută a profiturilor de exploatare pentru o perioadă mai mare de trei ani.

Dacă îţi faci timp pentru a alinia strategic priorităţile poţi îmbunătăţii eficient colaborarea şi satisfacţia clienţilor. Găseşte siguranţa în a nu te strecura prin muncă, chiar şi când cucereşti obiectivele de afaceri.

  1. Ideile

O parte interesantă a antreprenoriatului este oportunitatea de a te exprima creativ, de a rezolva probleme dificile şi de a avea idei noi, incitante.

Cu toate acestea, mulţi antreprenori au binecuvântarea( sau blestemul) de a avea prea multe idei. Dacă niciodată nu îţi duci la capăt ideile, acest fapt te poate face să îţi consumi mintea.

Intuiţia ta creativă poate fi profitabilă pe termen lung, dar dacă eşti mai mult visător şi nu acţionezi, vei ajunge să nu respecţi termenele limită importante. Învaţă să îţi stăpâneşti ideile, să te concentrezi pe cel mai important pas şi să păstrezi celelalte idei pentru a le folosi în viitor, la momentul potrivit.

Proiectează-ţi ideile şi pune-le în aplicare. Ia măsuri şi alocă cea mai mare parte a timpului pentru afacerea ta. Îţi poţi evalua mai apoi metodele, poţi găsi soluţii creative de rezolvare a problemelor şi poţi stabili întâlniri de “brainstorming” cu privire la îmbunătăţiri inovatoare.

Notă: acest text este o traducere după 4 Lesser-Known ‘Debts’ of Entrepreneurship and How to Pay Them Off

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>