Antreprenorul secret : primesti ceea ce masori/calculezi!

Alege-ti obiectivele gresite si o afacere buna poate foarte rapid sa se destrame. CEO-ul nostru secret in legatura cu numerele pe care are trebui sa te axezi/asupra carora trebuie sa te concentrezi – si momentul cand cu usurinta totul poate deveni „acru”.

„Daca nu masori/calculezi, nu il poti gestiona” – esenta/baza teoriei manageriale.  Ceea ce este mai putin discutat este insa riscul masurarii a ceea ce nu trebuie.

Nu vorbesc doar despre problema de a te uita la numerele gresite/incorecte care nu iti spun ceea ce crezi ca iti spun, ci despre impactul imens pe care alegerea a ceva drept indicatorul cheie al performantei il poate avea asupra afacerii tale.

De exemplu, tocmai am fost martor la masacrul dezlantuit cand o afacere care a stabilit/a ales cresterea venitului drept tinta cheie a performantei pentru manageri , a realizat (noua luni mai tarziu) consecintele  acestei alegeri includ o puternica crestere a venitului, dar afectand profitul.

Peste tot/Oriunde in afara de  tech unicorn land, nu este atat de bine pentru valoarea afacerii. As paria bani multi pe faptul ca nu va fi util/bun nici pentru „unicorni” intr-un viitor apropiat, dar vom lasa aceasta discutie pentru o alta zi.

Rezultatul este faptul ca afecerea a trebuit sa faca decizi drastice pentru a readuce lucrurile cat de cat/suficient de mult la locul lor si pentru a-i mentine pe investitori fericiti. Angajatii desigur, nu vor fi atat de fericiti in legatura cu asta.

Intelege adevaratul impact al numerelor

Totusi nu poti invinovatii managerii – daca cuiva ii este spus ca venitul este „numarul cheie” si daca acesta este factorul pe baza caruia sunt evaluati, deoarece atunci cu siguranta acestia vor urma acest lucru cu vigoare. Poti invinovatii conducerea insa, ar fi trebuit sa fi anticipat acest lucru.

Drept antreprenor este vital sa intelegi adevaratul impact al numerelor la care te uiti si ce inseamna cu adevarat folosirea acestor numere pentru a-ti conduce oamenii.

De exemplu, daca o echipa de marketing este evaluata pe baza intrebarilor pe care le genereaza, este inutil daca nu sunt intrebarile potrivite in privinta carora sa poata face ceva echipa de vanzari. Daca exista o deconectare de acest gen si nu o identifici rapid, poti sfarsii cautand solutia in locul gresit/nepotrivit. Optimizarea echipei de vanzari pentru schimbarea gresita a conducerii este o calea rapida spre esec.

Dintr-un punct de vedere mai personal, nu am vazut vreo cale mai rapida/eficienta spre nefericire decat aceasta de a alege masura gresita pentru progresul personal/propriu. Cea mai gresita masura pe care o aleg majoritatea oamenilor sunt banii. Peste un nivel modest, mai multi bani nu echivaleaza cu mai multa fericire.

Da, este un cliche, dar unul pe care eu recunosc ca il consider a fi „la obiect”/”la fix”. Unii dintre cei mai fericiti sunt antreprenorii „faliti de bani”/”cu putini bani” care lucreaza zi si noapte pentru afacerea lor deoarece este ceea ce ei iubesc (sa faca).

Notă: acest material este o traducere după The Secret Entrepreneur: You get what you measure!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>