10 obiceiuri de muncă proaste ce trebuie eliminate înainte de a deveni un antreprenor

Cu toţii avem obiceiuri de muncă proaste şi cei mai mulţi dintre noi suntem încântaţi să scapăm de ele în viitorul apropiat. Cu siguranţă, acestea ne pot face mai puţin productivi şi ar putea arăta rău într-un rezumat de performanţă, dar acestea sunt relativ inofensive când se strecoară în viaţa noastră de zi cu zi.

Atunci când faci primul pas spre a deveni un antreprenor, totul se schimbă. Vei avea mai multe orientări, mai multă autoritate şi mai multă libertate, dar vei fi şi mai responsabil în deciziile şi obiceiurile tale. Nu numai că cele mai multe dintre acţiunile tale au un impact direct şi semnificativ asupra sănătaţii şi a viitorului afacerii tale, dar acestea vor deveni un exemplu pentru persoanele cu care lucrezi şi vor stabili tonul pentru întreaga organizaţie.

Înainte de a deveni un antreprenor complet, asigură-te că elimini aceste 10 obiceiuri de muncă proaste:

  1. Nu îţi planifici ziua( sau săptămâna)

Poţi trece peste asta într-un loc de muncă talmeş-balmeş, dar ca antreprenor, dacă priorităţile tale nu sunt clare, nu vei fi capabil să o scoţi  la capăt. În fiecare zi şi în fiecare săptămână, vizualizează tot ce ai de făcut şi organizează-ţi aceste sarcini în funcţie de importanţa acestora.

  1. Nu răspunzi la e-mailuri de îndată ce le-ai primit

Răspunsurile prompte sunt aproape întotdeauna un lucru bun, deci nu este nimic greşit în a vrea să răspunzi cât mai repede posibil. Cu toate acestea, dacă răspunzi la e-mailuri toată ziua,  nu vei reuşi să îţi duci la bun sfârşit sarcinile. Planifică-ţi proiectele şi sarcinile în prealabil şi nu lăsa e-mailurile să te distragă necontenit. O excepţie de la această regulă sunt agenţii de vânzări, al căror răspuns rapid la e-mail este esenţial.

  1. Comunici ineficient

E-mailurile sau conversaţiile ineficiente la întâlniri ar putea cauza un uşor “sughiţ” în munca de zi cu zi, dar în contextul unei afaceri în devenire, aceste probleme pot da dureri mari de cap şi pot face compania ta să arate neprofesional. Ar trebui să faci un inventar al abilităţilor tale de comunicare şi să îmbunătăţeşti ceea ce este necesar. Nu te grăbi în nimic şi gândeşte-te bine la ce vrei să spui.

  1. Stabilirea unui program de rutină în firmă

Rutina este utilă pentru productivitate, în special pentru sarcinile de zi cu zi  pe care altfel le-ai putea uita. Cu toate acestea, dacă te focusezi prea mult doar pe rutină, poţi ajunge într-o poziţie slabă când lucrurile se schimbă brusc. Ca antreprenor, trebuie să fii suficient de flexibil pentru a schimba abordarea atunci când situaţia o cere.

  1. Nu iei niciodată pauze

Adesea, pare o idee bună să lucrezi şi în pauză pentru a termina mult mai repede, din moment ce ai o oră sau două libere adăugate la programul de lucru zilnic. Cu toate acestea, lucrul în timpul pauzelor îşi pune amprenta asupra psihicului tău şi asupra  productivităţii. Ca antreprenor, şase ore în care lucrezi  foarte bine sunt mult mai bune decât opt ore în care lucrezi doar bine.

  1. Întârzierea

Dacă eşti un angajat care trimite e-mailurile cu 10 minute întârziere, de obicei, nu contează, dar ca antreprenor, dacă întârzii la o întâlnire cu potenţialii clienţi, vei fi luat exemplu de către echipa ta, iar acest lucru îţi poate deteriora imaginea. Este bine să îţi stabileşti propriul program, dar când spui că vei fi undeva, trebuie sa fii acolo la timp.

  1. Amânarea proiectelor dificile

Acel “proiect-monstru” în aşteptare poate sta pe biroul tău într-o zi de muncă, dar, de obicei, pentru un antreprenor, amânarea proiectelor dificile face lucrurile şi mai rele. Dacă nu te poţi descurca cu ceva, însărcinează-i altcuiva treaba sau caută asistenţă şi nu lăsa totul de-o parte.

  1. Amânarea deciziilor grele

Poate iei câteva decizii în prezent, în funcţia pe care o deţii, cel puţin în comparaţie cu numeroasele decizii pe care le vei lua ca antreprenor. Deciziile grele poate îţi dau târcoale, dar trebuie să alegi una din două. Chiar şi o decizie greşită este mai bună decât nicio decizie, deci elimină-ţi obiceiul de a amâna, chiar acum.

  1. Niciodată nu spui nu

Pe treptele inferioare ale scării ierarhice, cuvântul “nu” este un subiect tabu, iar obiceiul de a spune “da” la orice, a devenit o obişnuinţă. Când devii un antreprenor, este nevoie să te obişnuieşti să spui nu, deoarece nu orice client este de încredere, nu orice angajat este bun şi nu orice idee este valoroasă.

  1. Abilitatea de a face mai multe lucruri concomitent

“Multitasking-ul” este unul dintre acele obiceiuri plictisitoare care te face să crezi că vei economisi timp. În realitate, îţi distrage mintea şi ajungi să îndeplineşti anumite sarcini mai puţin eficient decât dacă ai fi dus la bun-sfârşit numai o singură sarcină şi te-ai fi concentrat la maxim. Ca antreprenor, ai nevoie de toată concentrarea pe care o poţi obţine.

Aceste zece obiceiuri nu-ţi vor distruge afacerea , dar ele pot interfera cu capacitatea de a lucra productiv, într-un mod de pe urma căruia organizaţia ta ar avea de câştigat.

Notă: acest material este o traducere după 10 Bad Work Habits to Eliminate Before Becoming an Entrepreneur

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>