M-aș putea abate de la planul de afaceri?

Cum să alegi cele mai bune contracte și să eviți să fii dat la o parte

În urmă cu aproximativ un an am gândit un nou design de motor pentru o mașină hibrid pe care l-am patentat și sper să îl pot produce pentru clienți din industria automobilelor. De curând am fost abordat de un client independent care vrea să convertim motoarele tradiționale pe care el le produce în hibride pe care apoi să le vândă. Vorbește despre volume de vânzări destul de mari și nu pot spune că nu mă tentează, dar asta nu a fost niciodată parte din planul meu. Cum pot alege contractele care se potrivesc cel mai bine afacerii mele fără să fiu deviat de la drumul inițial?

Christian Arno, fondator al companiei de traduceri Lingo24, răspunde:

Asta este o chestiune foarte sensibilă, cum să fii îndeajuns de flexibil încât să îți adaptezi afacerea și să profiți de oportunitățile care apar în timp ce ești atent și nu te împarți în prea multe proiecte. Nu trebuie să te implici în proiecte noi pentru care nu ești pregătit și să ajungi să pierzi bani din cauza acestuia sau, și mai rău, să nu îl duci la capăt.

Am întâlnit și eu această problemă în urmă cu câțiva ani când am cunoscut un potential client care avea un proiect mare în derulare. Acesta era în zonei noastre de acțiune la vremea aceea – puteam să ne ocupăm de el, dar nu dispuneam de infrastructura necesară pentru a-l prelua.

Deși am fost destul de tentant să cresc operațiunile noastre pentru a putea lua acest proiect, am decis, în final, că ar fi mai bine pentru Lingo24 să nu ne implicăm și să încercăm să creștem organic. Clientul a apreciat sinceritatea și am păstrat legătura, iar acum, câțiva ani mai târziu, avem infrastructura necesară și suntem în discuții pentru a prelua un alt proiect.

Aceasta a fost experiența mea – nu spun că este cea mai bună alegere indifferent de situație, dar cu siguranță cel mai bun lucru pe care îl poți face este să ai o privire realistă atât asupra capacității de a duce la capăt o înțelegere care nu intră în planul tău de afaceri, cât și asupra beneficiilor pe care le poți avea.

Dacă serviciul sau produsul tău are, într-adevăr, un USP (Unique Selling Point), atunci cu siguranță vei avea o nișă căreia să te adresezi și vei reduce riscul de a fi scos de pe piață dacă nu te implici în contracte pentru care nu ești, neapărat, potrivit. Deși contractele pe sume mari sunt foarte tentante – și folositoare pentru creșterea afacerii – nu trebuie să uiți de înțelegerile mai mici care îți pot ajuta afacerea să se dezvolte în moduri neașteptate și utile în timp.

Pe scurt, totul ține de infrastructura afacerii tale – dacă ești îndeajuns de mare încât să poți prelua proiecte care nu intră în competențele tale principale fără să te ”întinzi” prea mult, poți să o faci. Dar, dacă intrarea într-un astfel de proiect ți-ar pune afacerea în pericol de implozie, nu merită să îți pierzi timpul cu ceva ce poate să dauneze mai mult decât să facă bine.

 

Notă: acest material este o traducere după articolul Should I deviate from my business plan?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>